Parkering

Laddning och system för parkeringslösningar

Inom en snar framtid kommer alla parkeringar att behöva erbjuda laddning för elbilar och plug-in hybrider. I dessa sammanhang krävs i de flesta fall en smart laddare med lastbalansering som klarar tuffa förhållanden. Här är laddaren Chargestorm Connected ett utmärkt val. Chargestorm Connected är en modern och användarvänlig enheter som enkelt kan kompletteras med system för betalningslösningar, övervakning och lastbalansering för en kostnadseffektiv hantering.

Designad för offentliga miljöer

Chargestorm Connected klarar tuffa väderförhållanden och placeringar i utsatta offentliga miljöer som exempelvis parkeringsplatser och parkeringshus.

Lastbalansering

Med vårt unika system för lastbalansering kan viktig elektrisk utrustning i parkeringsmiljön prioriteras och elnätet skyddas från överbelastning. I ett parkeringshus är exempelvis belysning och hissar prioriterade.

Ikon laddstation

Uppkopplad och tillgänglig

Eftersom laddstationen är uppkopplad kan mjukvaran fjärruppgraderas. Dessutom kan parkeringsbolaget övervaka pågående laddningar och enheternas användning och status.

CHARGESTORM CONNECTED

Smart och uppkopplad laddbox. Även med dubbla Typ2-uttag eller laddkablar

Kraftfull laddbox

Kraftfull laddbox med effekt upp till 22kW, även med dubbla Typ2-uttag eller laddkablar

All säkerhet inbyggd

Utrustad med inbyggd säkring, jordfelsbrytare, MID-godkänd energimätare och DC-läckage detektor.

Lastbalansering

Med vår lastbalansering för hemmet slipper du oroa dig för att äventyra huvudsäkringen, effekten på laddaren ställs ned automatiskt.

Upptäck CHARGSTORM CONNECTED

Lastbalansering med Chargestorm NanoGridTM

Illustration av lastbalansering

När flera elfordon laddar samtidigt

Lastbalansering behövs vid risk för överlast i det lokala elnätet när många fordon laddar samtidigt. Vid risk för överbelastning beordrar systemet automatiskt laddstationerna att sänka laddströmmen eller tillfälligt stänga av laddningen helt.

Prioritering av viktig utrustning

Med vår lösning för lastbalansering kan man relativt enkelt instruera systemet vilken teknisk utrustning som ska prioriteras om laddströmmen måste sänkas. I ett parkeringshus med många pågående laddningar är exempelvis belysning och hissar prioriterade.

Enkelt att installera i fastigheten

Systemet mäter på servisen som kommer in till fastigheten och har kontroll på effektuttaget i laddstationerna. Allt vår lösning behöver veta är storleken på huvudsäkringarna för fastigheten för att garantera stabiliteten i fastighetsnätet.

Är du intresserad av att köpa våra produkter eller få mer information?

Försäljning
011 - 333 00 02

Vanliga frågor om att skaffa laddstation till parkering

Klarar vårt elsystem av en laddstation?

Troligtvis är det inga problem, en behörig elektriker kan dock behöva gå igenom vilka andra förbrukare som finns samt hur det ser ut med storlek på er huvudsäkring. I vissa fall kan man behöva lägga sig på en något lägre nivå, till exempel 1-fas 16A (3,7kW). Finns det mer effekt effekt att tillgå kan en laddbox med 3-fas 16A vara ett bra val, denna ger en effekt på 11kW och medför en betydligt snabbare laddning i hemmet. Värt att notera är att det är bilen som sätter begränsningen, det är inte alla bilar som klarar av 3-fas laddning. Vill man framtidssäkra sig kan det trots allt vara en god idé att redan nu satsa på en laddbox med 3-fas 16A även om nuvarande bil bara kan ta emot 1-fas 16A. Man kan aldrig ha en ”för bra” laddstation, effekten styrs automatiskt ned till det som är max för bilen.

Hur kan laddstation CSR100 monteras?